środa, 14 maja 2014

Projekt kuchni

Witajcie w środku tygodnia!

Dzisiaj post z trochę innej beczki. 
Nie wiem, czy pisałam już, że niedługo przenosimy się do naszego własnego "M". 
Kilka dni temu mieliśmy wreszcie okazję zobaczyć, jak wygląda ono obecnie. 
Szczerze mówiąc, jesteśmy zadowoleni :) Niedługo czeka nas remont i naprawdę sporo pracy... 
Wiemy już na pewno, że na kuchnię będziemy musieli trochę poczekać (jakieś kilka miesięcy :( ),
 ale wstępny projekt powinniśmy mieć już teraz. Kiedy będziemy się wprowadzać, wszystko powinno być już przygotowane do zamontowania mebli kuchennych. Posiedziałam więc trochę przed komputerem
 i stworzyłam wstępny projekt naszej kuchni :) Niestety, nie we wszystkich kwestiach potrafiłam się "dogadać" z programem graficznym, więc nie zwracajcie proszę uwagi na szczegóły. 
Najważniejsze jest rozmieszczenie podstawowych urządzeń kuchennych, jego praktyczność i efekt wizualny. Na ten moment chciałabym, aby kuchnia wyglądała tak:








Meble powinny być oczywiście białe. Chociaż ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła :) 
Blaty będące imitacją drewna ocieplą to wnętrze i sprawią, że będzie ono bardziej przytulne. Kwestia, gdzie będą szuflady, cargo, a gdzie zwykłe szafki, jest jeszcze otwarta. Projekt tego nie uwzględnia.
Ściana pomiędzy dolnymi i górnymi szafkami będzie szara, dodatkowo zabezpieczymy ją szybą. 
Największy problem może nam sprawić komin znajdujący się w rogu. Przez niego powstała niepraktyczna wnęka, z którą koniecznie trzeba będzie coś zrobić. Wstępnie myśleliśmy, aby umieścić w tym miejscu lodówkę, ale niestety, wystawałaby przed komin. Efekt byłby raczej nieciekawy. Pomyślałam więc, że można tę wnękę obudować z drugiej strony i wewnątrz umieścić szafkę aż do sufitu. Pełniłaby ona funkcję dodatkowego miejsca do przechowywania naczyń. Dodatkowo, górne drzwiczki można by było zastąpić szkłem, dzięki czemu otrzymalibyśmy jednocześnie witrynę na ładną ceramikę i porządny barek :) Nie udało mi się znaleźć czegoś podobnego w programie, więc musicie sobie to wyobrazić... Po dostawieniu kawałka ścianki 
(po prawej stronie od witryny), otrzymalibyśmy całkiem ładnie miejsce na domową galerię albo element dekoracyjny mieszkania. Jeszcze wymyślę, co można z tą ścianą zrobić :)
Mamy to szczęście, że w kuchni jest spore okno, dzięki czemu będzie do niej wpadać dużo światła. 
Pod oknem postanowiłam zostawić blat roboczy. Kto spostrzegawczy, ten pewnie zauważył, że w naszej kuchni nie ma zlewu :) We wstępnym projekcie jest on pod oknem. Ale jakoś nie mam pewności, że wówczas to okno będzie się otwierać. Zastanawiam się nad umieszczeniem zlewu w rogu po lewej stronie okna. Na ile to rozwiązanie jest możliwe i praktyczne - nie wiem. Ta sprawa jest jeszcze do przemyślenia. Niestety, program nie przewidywał zlewu na rogu, więc dorysowałam go ręcznie. Poniżej zamieszczam rzut kuchni i salonu. Ten prostokąt za witryną to toaleta, a tuż obok wejście z korytarza.


Rozpisałam się dziś strasznie. Kwestię dodatków i dekoracji zostawię więc na osobny post. 
Na koniec zerknijcie jeszcze na zdjęcia naszej kuchni w stanie obecnym. 




Liczę na komentarze i podpowiedzi z Waszej strony. 
Każda rada jest niezwykle cenna, nie bójcie się więc wyrażać swoje zdanie :)

Pozdrawiam gorąco!
Ola

PS. Trochę ryzykuję umieszczając ten projekt na blogu, bo mój mąż jeszcze go nie widział :) 
Taka niespodzianka :)

17 komentarzy:

  1. Jeżeli nr 5 to lodówka to nie może ona stać koło piekarnika - Łukasza słowa. Moja bratowa też ma zlew na rogu i jak na razie nie narzeka:) Pozdrawiamy Krysia i Łukasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie może? Hmm... Ale tak było w projekcie stworzonym przez architekta. Kolejne niedopatrzenie? Muszę to jeszcze skonsultować, ale dzieki za info :) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Lodówka może stać przy piekarniku :) My tak mamy i to żaden problem :) pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To już zdecydowanie lepiej :) A czy lepiej by było gdyby lodówka stanęła po lewej stronie?

      Usuń
    2. My mamy lodówkę też po prawej stronie.

      Usuń
    3. ustawienie lodówki musi byc praktyczne wzgl ustawienia reszty sprzetu. Pamietaj ze najpierw sie bierze rzeczy z lodówki, potem kładziesz na blacie roboczym i cos z nich szykujesz, czasami myjesz ( czyli kolejny etap zlew) potem gotujesz - kuchenka.. i taka kolejnosc jest idealna w kuchni.. wiem ze nie zawsze sie da ;) ale trzeba dązyc do ideału :D

      Usuń
  3. Świetny projekt. Myślę, że mąż zaakceptuje bez problemu. Ja to się z programami graficznymi wcale nie dogaduję więc rysuję wszystko na kartkach ;-). Buziaki dla Ciebie i dobrego dnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W programie dobre jest to, że wszystko masz od razu wymierzone, więc nie ma stresu, że coś sie nie zmieści. I dodatkowo jakoś tak przynajmniej od razu masz efekt wizualny. No i akurat ikea.pl ostrzega Ciebie przed pomyłkami typu: zlew przy oknie ;) pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. projekt ogolnie mi sie podoba :) poza jedna rzeczą :) nadstawką nad blat. Ja bym zrobiła szerszy blat i normalne krzesła nie barowe.. stanowczo lepiej przestrzeń byłaby wykorzystana i bral wygodniejszy :)
    co do lodówki- moze stac przy piekarniku.. ale nie jest to ekonomiczne bo piekarnik wytwarza ciepło, wtedy lodówka musi wzmonic swoje chlodzenie.. a ty musisz zapłacic wiekszy rachunek. Nawet jak wezmiesz jaką instrukcje obsługi lodówki jest tam napisane np zeby nie stała w nasłonecznionym miejscu ;) a piekarnik oboko to cos jak nasłonecznione miejsce ;) co do zlewu az sie prosi pod oknem, ale rzeczywiscie kran moze uniemożliwic otworzenie okna, chyba ze bedzie wąski i posrodku , wiec jak okna sie uchyla to juz nie zachaczą o kran :) musisz to sprawdzic :) pomysł z witrynka przy kominie mi sie podoba :D co do szuflad cargo polecam bardzo. Duzo łatwiej o dostep do rzeczy niz w zwykłej połce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł z szerszym blatem rzeczywiście jest do przemyślenia. Myślałam o tej nadstawce licząc, że uda się schować codzienny bałagan kuchenny (nie, żebym była bałaganiarą, ale w kuchni to chyba zawsze trudno o porządek, szczególnie podczas przyjmowania gości). Nadstawka wstępnie miała być inna, tylna ścianka półwyspu byłaby wyższa, dzięki czemu wszystko by się za nią schowało. Dodatkowo w salonie jest miejsce na kąt jadalny, więc ten barek to tylko na szybkie śniadanie by był. Nie ukrywam, że kusiła mnie też wyspa, ale u nas by się nie zmieściła. Za małe pomieszczenie. A może ten szerszy blat to byłoby najbardziej uniwersalne rozwiązanie. Hmmm... Ciężka decyzja :(
      Jeśli chodzi o zlew, to jeszcze pomyśle. Chciałam w rogu, aby zabrał jak najmniej blatu roboczego, ale może uda się to jakoś pogodzić z otwieraniem okna. Ostateczne decyzje zapadną na spotkaniu ze stolarzem. Ale bardzo dziękuję za uwagi... Oj.. Mam nad czym myśleć ;)

      Usuń
  5. Akceptuję - mąż ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. powiem ci że co projektant to inna bajka co może być koło czego;p
    zwiedziłem z 5 różnych miejsc i każdy dawał jakiś "smaczek" ;p

    ogółem super sobie to planujecie;) (ps. my też zamówiliśmy zlew w rogu ale co do tej wersji opinii nie wydam czekam kiedy go przywiozą i zamontują;p)

    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zobaczymy, co nam fachowcy powiedzą :) Liczę, że ostatecznie wyjdzie tak, że będziemy zadowoleni :)
      Pozdrowienia!

      Usuń
  7. Olu
    a w jakim programie robiłaś kuchnię, bo ja właśnie dzisiaj udałam się z metrówką i wymierzyłam sobie dokładnie kuchnię, chciałabym zaprojektować też sobie coś, ja stawiam na meble z ikei.
    pozdrawiam ciepło
    Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w planerze ikei projektowałam :) Na stronie znajdziesz. Program jest ok, tylko, że niestety nie mozna go ściągnąć. A przez internet to wiadomo, jak chodzi. Ale ogólnie jestem zadowolona. Powodzenia!

      Usuń
  8. A widzisz Olu jakoś o tym nie pomyślałaam, że można tam dopasować sobie mebelki, jak zwykle robiłabym to na oko :) Jestem ciekawa co mi z tego wyjdzie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sobie poradzisz :) Pochwal się, jak już skończysz!

      Usuń