środa, 11 lutego 2015

Marokańskie poduszki i plakaty DIY



Mam ostatnio ochotę na marokańskie wzory. Dość długo się im opierałam, ale wreszcie i mnie ogarnął ten szał :) Kiedy więc zobaczyłam cudne poduchy u Ali, prędko popędziłam do Pepco. 
Tak, tak... kupiłam je w Pepco za całe 15 zł! Mnie się podobają bardzo...


Ciekawy, geometryczny wzór pojawił się też na plakatach, które stworzyłam niedawno. Jakoś nie mogłam znaleźć niczego ciekawego w sklepach, więc postawiłam na DIY. Zajęło mi to trochę czasu, ale, moim zdaniem, warto było. Gdybyście chcieli wykonać takie sami, poniżej pokazuję, jak je zrobiłam.
Tiulowe pompony i serce z korali to też wynik moich poczynań :) 



Do wykonania plakatu wystarczą dwie kartki bloku technicznego formatu A3, ołówek, linijka, skalpel lub mały nożyk z łamanym ostrzem do wycinania szablonu, oraz oczywiście farby. Potrzebujecie jeszcze czegoś, co pomoże Wam narysować koła. Ja posłużyłam się taśmą klejącą, jak zobaczycie niżej, ale cyrkiel też będzie dobry (może nawet lepszy - mój się akurat zepsuł, więc trzeba było radzić sobie inaczej). Zarezerwujcie sobie też wolny wieczór, bo trochę jest tego wycinania. No chyba, że postawicie na łatwiejszy wzór, jakieś trójkąty czy krzyżyki, co tylko chcecie. Na pewno będzie ładnie :)
Tworzymy szablon, jak widać na poniższych zdjęciach.




Gotowy szablon przykładamy do kartki brystolu. Można go delikatnie przykleić taśmą w kilku miejscach. Dzięki temu nie musimy się obawiać, że przypadkiem przesuniemy szablon. Teraz już możemy się zabrać za wypełnianie farbą wyciętych fragmentów kół. Pamiętajcie, że idealnie nie będzie i być nie musi. To w końcu DIY, każdy plakat będzie niedoskonały i niepowtarzalny :)

Kochani, czekam na Wasze komentarze. Ciekawa jestem, co o tym sądzicie.


Gorące pozdrowienia!
Ola

PS. Plakat miał mieć kolor mięty, ale pierwszy wyszedł turkusowy, dlatego są dwa :)

7 komentarzy:

  1. Poduszeczki rzeczywiście efektowne:) Pomysł na plakat świetny! Napracowałaś się przy wycinaniu:)
    Pozdrawiam, Kasia
    Kasmatka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, troszkę się nawycinałam, ale akurat miałam ochotę coś porobić :)
      Pozdrowienia, Kasiu!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bez poprawek się nie obyło, ale dziękuję :)

      Usuń
  3. Pomysł narysowania szablonu z kół rewelacja !!!! Muszę to odgapić !!!!
    Obrazek wyszedł świetny, miło mi , również, że o mnie wspomniałaś, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zajrzałaś :) Muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona z tych poduch! Super, że przypadł Tobie do gustu pomysł z plakatami. Zrobiłam kolejne, inną metodą. Zapraszam więc troszkę później :)

      Usuń
  4. Ależ się nakreśliłaś! Toż to musiało pochłonąć wiele czasu i nerwów! Ale efekt jest wart pracy :) Fajnie wygląda Twoja grafika z Twoimi poduchami - dopełniają się cudnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń